Alla inlägg under september 2007

Av Angela Smedh - 29 september 2007 09:59

Vi hade en jättetrevlig vinprovning igår kväll. Min mamma fyller snart 50år men då kommer vi alla att vara i Tunisien, så vi fixade igår en vinprovning som min vän Tess höll i (ett riktigt proffs). Det var superkul...


Efter provningen så köpte vi hem mat från Thai restaurang och drack mer vin. Vissa drack mer än andra...hehe inte jag... men syrran och Åke fick i sig en hel del... Syrran är så kul, hon pratar normalt både MYCKET och SNABBT... så henne med alkohol i blir som en orkan...haha


Idag ska jag jobba på Konsum....suck... är inte säker om jag börjar 12 eller 13... måste nog få reda på det på nått sätt.

Av Angela Smedh - 27 september 2007 09:57

Vi är nu färdiga med databordet så förmodligen har vi dator hemma igen innan helgen. Naimas rum börjar oxå se riktigt bra ut.


Ikväll ska vi på ettårs kalas hos Myra (Naimas polare) och Neas och Stefans dotter. Det ska bli kul.


Ännu senare ikväll ska vi ha matlag. (Vi är tre par som turas om en gång per vecka att laga middag) Mycket trevligt... rekomenderas... det är skönt att få bara komma hem till nån och få färdig mat en gång i veckan.


Ja ja... nu ska jag skapa.

Av Angela Smedh - 24 september 2007 15:06

Vi håller ju som bekant att fixa ett rum åt snuttan... och har därför ingen dator för tillfället (är hemma hos föräldrarna för tillfället).. Jag har sådan abstinens att få surfa (sjukt)

Jag har missat en massa bra auktioner på tradera.... suck... åsså kan jag ju inte blogga...


Ja ja... förhoppningsvis kommer den igång innan onsdag igen. (i vårt nya datarum... eller rättare sagt datahall)

Av Angela Smedh - 21 september 2007 13:11

Varför kan inte vissa människor hålla tassarna borta från det som inte är deras? Hur tänker man när man rättfärdigar stöld från en annan människa? (Jag kan sträcka mig så långt att jag kan förstå tankegången hos dessa när de stjäl av stora företag...dock inget jag själv håller som argument till stöld... men iaf för ett stort företag kanske saken de stjäl är en droppe ihavet egentligen....) Hur som....


Vi blev i helgen avstulen våran cykelvagn. Det var inte den dyraset men kostade ändå 1500kr och då man inte har mer pengar än att man klarar hyran och maten för månaden så är 1500kr JÄTTEMYCKET pengar. Varför stjäla en cykelvagn (som man dessutom inte har nån nytta av om du inte har den delen som sitter på cykeln?) Det betyder alltså att de ungdomar (för jag antar att det var ungdomar som skulle leka med den... nått annat alternativ är bara för tragiskt att tänka på) de ungdomarna har alltså inga som helst tankar på den stackars person som lagt ut dyra pengar på vagnen.


Jag önskar!!!! Att *alla som stjäl - omgående blir avstulna något viktigt för dem. *Alla som klottrar - får något som är viktigt för dem nedklottrat. * Alla som gör någon annan illa - själv får smaka på samma kaka.

MÅTTE KARMA VARA RIKTIGT!!!


Slutet gott allting gott dock... polisen har hittat våran vagn... dock med ett trasigt fönster och varningsvimpeln var borta... men om den inte kommit till rätta hade vi varit utan vagn (då vi inte har råd med en ny)...


Av Angela Smedh - 20 september 2007 09:19

Jag har nu haft typ en veckas uppehåll med atkandet... och då vi om ca 2 veckor åker på semester vill man ju vara slim (eller slimmare) så nu kör jag stenhårt tills vi far!!!


Jag glömde dock att väga in idag så jag får börja väga imorgon (fick en liten fuskstart hehe)


Är på jobbet och har just lämnat gumsan på dagis... nu är det dax att skapa!

Av Angela Smedh - 19 september 2007 15:44

Planen för idag;

1. Vakna kl 7:00. Lämna Naima på dagis kl 9:00, gå hem äta frukost och cykla till jobbet.

2. Jobba till kl 16:00 stenhårt med nya kollektionen.

3. Hämta Naima kl 16:30

4. Skaffa barnvakt till klockan 19:00 och träna afrikansk dans med Emma.

5. Slappa och se Heros på tv.


Så har dagen tett sig hittills;

1. "Vaknade" 7:00 låg och sov i soffan medans Naima såg på tv. Gick med Naima till dagis kl 9:00, gick hem åt frukost---- cyklade INTE till jobbet utan gosade med Jörgen lite och somnade sedan och vaknade först åtaliga timmar senare.

2. Jobbade med skisser till kollektionen (iofs bra)

3. Har ränsat ur datarummet som ska bli Naimas rum (iofs oxå bra men inte det jag borde gjort)

(INSÅG VID DETTA TILLFÄLLE ATT JAG NOG INTE KOMMER ATT FARA TILL JOBBET)

4. Ska nu hämta Naima om 40 min.

5. Har ännu ingen barnvakt så jag kan träna ikväll!!!

6. Ska fortfarande slappa och se Heros!!!

Av Angela Smedh - 18 september 2007 22:39

Den ligger inte uppe än.... men när den kommer upp får ni INTE missa den... den är super cooooool

Av Angela Smedh - 18 september 2007 22:36

Idag har jag äntligen kommit igång med lillonga... Den nya kollektionen är alltså på G.


Dessutom är det påväg en ny hemsida...

www.lillonga.se

Syrran står ju för designen... mycket nice måste jag säga... (vet inte om den är igång än dock.... med den gammla finns ännu...www.onga.se


Jag måste kika om hon laggt upp den än!!

Presentation

Omröstning

Tycker du att moderaterna gör ett bra jobb än så länge, är du nöjd med alliansen?
 Ja - absolut dom gör allt som de lovat och jag förväntat mig.
 Ja - det är sak samma om det är en höger eller vänster regering.
 Tja - Man önskar ju att som skulle göra lite annorlunda.
 Nej - Saker och ting blir ju inte till det bättre iaf.
 Nej - absolut inte, dom förstör vårat land.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards